Alla inlägg den 1 februari 2010

Av David Eriksson - 1 februari 2010 20:40

KYLA,KYLA OCH SNÖA

Det här måste va den värsta vintern på länge, jag föredra sommaren och nu efter den här kala kylan så sakna man som fan efter sommaren haha...Jag förstår ju dom som åker utomlans över vintern...

 

Min son fyller år nu på Onsda och blir då 12 år:) Och då blir det till att baka tårta..Och jag bruka göra allt från grunden, roligt att baka och fixa...Vill inte handla det som är klart, det bästa är att göra så mycket man kan själv....

 

TÅRTBOTTEN

4 ägg

2 dl socker

1 dl vetemjöl

1 dl potatismjöl

2 st bakpulver

 

FYLLNING OCH GARNERING

3-4 dl vispgrädde

1-1,5 l färska bär

1/2 dl socker

1. Sätt på ungnen 200 g

smörj med mjukt margarin och bröa en tårtform, rymd 2 l.

 

2. vispa ägg och socker pröst.

 

3. Blanda de övriga ingredienserna och tillsätt dem.

Rör tills allt är väl blandat.

 

4. Häll smeten i formen.

 

5. Grädda omedelbart i nedre delen

av ungnen omkring 35 min.

 

6. stälp upp kakan efter några

minuter. Låt svalna.

 

7. Dela kakan i två eller tre bottnar.

Ta undan de vackraste bären till gar-

nering. Skiva eller mosa de övriga

och smaksätt med socker.

Lägg sockrade bär och lite av den vispade grädden

mellan bottnarna. Bred resten av grädden över

tårtan och lägg på garneringsbären.

Och har ni lyckas med allt, så lova jag att

dom blir nöjda:) Lycka till

 

 

 

wolf

Presentation

Omröstning

Är ni er själva när ni är ute på kontaktsidor?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards