Alla inlägg under februari 2009

Av David Eriksson - 19 februari 2009 20:20

VANLIG DAG 19/2

I dag klev jag upp med Emilio och så fika vi frukost tillsammans innan han skulle gå till skolan:) sen sökte jag lite jobb, men som sakt det är inga jobb ute som en annan kan söka, men man kanske ska söka som läkare, fick ju lära mig på kock skolan hur man stycka haha....Nä man får nå vänta tills det kommer nå annat jobb och undertiden får man bli nerväderad av AF...Det värsta är ju att tele räckningarna blir så hög när man ska ringa och söka jobb och dom flästa har ju bara mob..I morgon ska jag ner till AF för att skriva papper ovanligt haha eller inte...Men hur har ni alla läsare haft det i dag? har ni saknat mig lite eller;)

Nä nu ska jag få Emilio i säng och i morgon kommer Tova hon blir 9 år på Lör, gud va tiden går fort och en annan blir bara yngre o yngre haha..Ha det bäst och kram...



David

Av David Eriksson - 18 februari 2009 15:06

ONSDAG DEN 18/2

Vad glad jag blev när jag kom in här i dag och fick se att min mor hade varit in och läst och skrivt kommentarer:) Min mor och far flytta till Afrika för ett tag sen för att jobba, så man saknar dom otroligt mycket..Men det är väl så att bli vuxen, man ska stå på egna ben och klara sig sj och se till att barna mår bra:) så gott det går..Men som det är nu så går det ju upp o ner...Men man har ju tur som har tre undabara systrar och så många underbara vänner som stäler upp:) någon gång kommer jag bli miljonär haha man kan ju hoppas i alla fal och den dan då ska jag bara gå upp på AF och le och säga att ni kan ta bort mig från er svarta lista haha, jaja dröm dröm:P...

I dag ska jag tvätta, så är det någon trevlig singel tjej som har tråkigt och vill va snäll så är det bara att komma o hjäpa till haha nä nu kom drömen igen....Nu ska jag städa...Men hoppas det är bra med er alla läsare....


Nu kommer frågan för i dag. Hur många av er som är in har träffat kärleken via datan?.......



Kram på er alla




David

Hej

Av David Eriksson - 17 februari 2009 17:36

HEJ

Hallå alla läsare:) hoppas allt är bra med er alla och att ni har haft en bra dag..Nu längtar jag till sommaren, sol och grila korv ute:) gud va skönt:) Kanske vi ska ha en grul fest, så alla som vill komma på grilfest till sommaren kan ju skriva det:) Har varit dåligt med folk som skriver kommerntarer nu på ett tag, det är roligt att få läsa lite..Vilken årstid tycker ni är den bästa? sj föredra jag sommaren...Och va tycker nu är bäst med den årstiden...Så kom igen o svara och säg till alla ni känner att komma in o titta och svara:)...Nä nu blir det cops:) där leker dom inte med krimenela utan där visa dom att det dom gör är fel:) här i sverige får dom inga straf för att släcka ett liv, 3 år och sen är dom fri..Ändra på er utvisa alla invandrare som gör något, men dom kommer in för att dom vill fly från krig mm men dom verka få betesig som dom vill här, fängelse och dom har snygga rum, bätre mat än på skoler, studera till va dom vill, det är fel...Det är ju inget straf...Nä vist borde det va hårdare? eller vad säger ni alla?....



Kram på alla trogna läsare....



David

Av David Eriksson - 16 februari 2009 18:31

VAD ÄR PENGAR ?

Tänk att pengar styr allt, utan penagar kan ni inte göra något och det är bara papper. Du jobbar och du sliter för att du sedan ska göra av med alla pengar, som du inte ser röken av, vist är det otroligt om man tänker efter. Folk spelar o soelar på olika sider för att dom vill ha mer pengar.Och så ser vi dom dom som har så mycket pengar så dom inte vet var dom ska göra av dom, haha dom kan ju skicka det till mig:) Men tro ni att man blir så mycket lyckligare om man får så mycket pengar?, nä det tro inte jag...Man är ju samma person än då...Det som verkligen gör en lycklig är ju folk omkring en och den man dela livet med, barna, familjen och om man kan få va frisk:) det är mer värt än pengar...Nä nu ska jag se på tv med min son och sen kommer jag in på min msn, men jag hoppas allt är bra med er alla läsare och att er helg vart lyckad:)...Kram...



David

Av David Eriksson - 15 februari 2009 00:26

SÖNDAG DEN 15/2

I dag har det varit en lungn dag, kom hem i från Erika vid 11:30 och då börja jag städa lite här hemma och vänta på att Emilio skulle komma hem:) skönt för nu är han hemma och det är som vanligt. I kväll hade vi besök av två roliga, snälla o undebara vänner Erika och Emelie..Jo du Erika, tack för allt, du är en trogen vän, även om jag inte har sakt det, ska du veta att du har hjälpt mig otroligt mycket sen Sandra lämna mig och efter som hon har tryckt ner mig, Då är en äckta vän alltid det bästa:)...Och sen vill jag tacka Leif och Sören som alltid stäler upp, tack..Jag fins alltid för er, det ska ni veta:)....Jag hoppas allt läsare har haft en bra helg och att ni alla mår bra och att ni är rädda om äckta vänner och den ni älskar, gör inte som många andra, som säger saker som gör en så lycklig och glad och sen bara såra, ta aldrig ordet älska i mun om ni inte kan stå för det...Så nu kommer veckans fråga, hur ska er kille eller tjej var ?

Vad går ni efter utsende eller det inre?

Skriv svaren i kommentarer..



David

Av David Eriksson - 13 februari 2009 19:06

FREDAG DEN 13 OJOJ

Hallå alla läsare, nu är kungen här igen hihi:) och det är fredag den 13, men än så länge har då min dag varit bra, hur är det med er alla ?...I dag har det varit en vacker dag här uppe i norrland:) jag och en kompis (Leif) åkte upp till Åre, gud va folk det va där, sportlov är det ju nu så det var många där med mysig delekt;) gtb ojoj...I dag har Emilio farit till mamma och han kommer hem på söndag:)..

I morgon är det allahjärtansdag, vem ska ni fira ?...

Nä nu ska jag ducha och fara upp till Erika och hälsa på, men jag önskar er alla en trevlig helg, ta han om er:) kram...



David

Av David Eriksson - 12 februari 2009 19:09

VAR ÄR VI PÅ VÄG

Hallå alla läsare:) hoppas er dag har varit bra och att alla mår bra...Var är vårt land på väg, fler o fler blir utan jobb och fler o fler ska söka  jobb. Du blir inskriven på AF, där du ska skriva på allt, för gör du inte det så får du ingen hjälp och står du inte som arbetssökande så får du ingen hjälp av soc. Så vi har inte mycket till val, än att göra som dom säger. När man lämnar plugget, så säger alla, nu ska du ut i vuxen livet och ta hand om dig sj haha, men saken är ju den att du får inte ta hand om dig sj, för du har alltid någon som säger va du måste göra och vad du ska göra och gör du inte som dom säger eller vill, ja då sitter du illa till. Vi ska skriva papper på allt, men vad spelar det för roll, för det blir ju ändå fel och då kan du ju räkna med att den så får fan för det är vi sj, för AF eller försäkringskassan gör ju aldrig fel oo nej hur kan du tro det? haha ja det tro ju dom i alla fal.. Folk har inte råd att flytta hem i från, för att dom höjer alla hyrer, ja säg va dom inte höjer?....Men vist är det konstigt, att även om det är som det är och fler o fler behöver hjälp, så tar dom ändå in fler utläningar...Men hur ska dom hjälpa dom och var får dom pengar till att hjälpa dom när dom inte kan hjälpa alla som redan bor här? skulle va roligt att veta...Vad tro ni ?...Nä så vakna upp alla där ute och hjälp varan och stoppa allt och våga visa va ni tycker...

Nu ska jag se på tv med min son innan han ska sova och i morgon åker han till mamma, så är det någon trevlig tjej där ute som inte har något att göra och vill mysa i helgen så är det bara att skriva nr så hörs vi;)

Kram på er alla...


David

Av David Eriksson - 11 februari 2009 19:12

DÅ VAR DET ONSDAG

Ja nu får jag ändra på mig hihi, är ju en del som tycker att jag skriver för lite hihi, men blir ju så när man kommer in för sent:) I dag kom det ner en kompis och hjälpte till o städa, va snäll du är Erika:) Men jag var där för ett tag sen o hjälpte henne med:) klart man ska hjälpa vänner. Så nu är det så snyggt här hemma och Emilio är så glad, för han fick hjälp att städa sit rum med:)...Men hella dan har ju inte varit bra, Arbetsförmedlingen är ju som dom är, dom kan behandla alla hur som hälst som det värka. Inte har dom ringt till mig för att tala om att min tid har gåt ut så jag måste söka nyt för att få nå pengar. vist att en del tycker att det är skönt att gå hemma, men alla är ju inte så. Jag har verkligen försökt att få jobb, men som tiderna är nu så är det svårt att få något och då tro jag att jag prata för många..Men om alla går i mot och visa att dom inte kan göra som dom vill, så kanske vi kan ändra på lite eller va tro ni alla läsare, kanske jag ska prova. Till på freda har ni alla på er att göra en lista på va ni tycker om AF så kom igen och skriv kommentar nu..

Fråga 1: Vad Tycker ni är bra med AF

Fråga 2: Vad kan vi göra för att ändra på AF

Fråga 3: Hur många är det som fåt jobb igenom AF ???


Kram på er alla..


David

Presentation

Omröstning

Är ni er själva när ni är ute på kontaktsidor?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards