Alla inlägg den 11 september 2009

Av David Eriksson - 11 september 2009 20:07

FREDAG 11/9

Ja då var det slut på en vecka till, dagarna går fort...I dag for Emilio till sin mamma och syster i Strömsund och kommer hem på Söndag....

Här om dan blev jag arg på AF, jag hade hört att en del hade fåt börja med lastbilskortet utan att frågat, så jag tog upp det och då fick jag som svar att jag fick inte gå några utbildningar, efter som jag hade varit arbetslös för länge....Och nu när det bara blir fler o fler som blir arbetslösa...Det blir ju inte enklare för oss som redan är det...Jag ger inte upp, jag söker jobb på jobb och vist fins det en del som inte anstränger sig till att få jobb, men det är inte alla som vill gå hemma....Men att bli skickad på praktikplatser en efter en, sänker en bara...För det är inget som leder till några jobb, utan det är bara arbetsgivaren som blir glad, det kostar inte dom något...Ska det få va så ?...Sen är det ju andra saker man går och tänker på, men dom sakerna får man ju inte säga något om, för en del tar så illa upp och jag tro att endel förstår va det är, jag säger bara som så, att det här samhället som ska va så fint och sverige som är så snäll, märker inte att en del saker har gåt förlångnt...Det är ju för fan bara att titta på Skåne, hur fan det har blivit där, det är ju inte Sverige längre....Men folk vågar inte säga något om sina åsikter, för då är man dum och rasist mm....Jag prata med två kompisar som jobbar och en av dom är nästan aldrig hemma med familjen, för han jobbar som säljare och dom jobbar över många gånger för att familjen ska ha mat, kläder ja ni vet allt som hör till..Dom var så arg, för dom hade set en pizzabagare komma åkande i en bil som dom aldrig skulle ha råd med, fast dom jobbar och sliter....Men hur kommer det sig att dom  klara sig så otroligt bra?....Ja man kan ju fråga sig var det här ska sluta.....

Trevlig helg till er alla och va rädda om er....Kram

 

 

wolf

Presentation

Omröstning

Är ni er själva när ni är ute på kontaktsidor?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards