Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Tankar

Av David Eriksson - 26 januari 2010 22:53

TANKAR

Alla går vi runt med tankar på livet och fundera på hur allt ska bli, men ju mer man tänker desto mer mår man dåligt, för att man märker att det inte är som man trodde att det skulle bli...Ni vet jobb, kärlek, hur man skulle bo mm..Men något som får mig att stå upp fast alla motgångar kommer en efter en, är mina barn, det är dom som får mig att kliva upp på morgon...Sen får det andra kännas hur jobbigt som hälst...Och man hör om folk varje dag som mår så dåligt över det här med jobb och alla lagar och regler som kommer....Och det jag har märkt nu på slutet är att det är försäkringskassan och AF som får folk att må dåligt...Tack vare att man inte får den hjälp man behöver, utan det ända man få höra är att man måset fixa en praktik plats och det leder aldrig till nå jobb och det gör att man mår dåligt och känner som att man inte duger till och sen får man höra, det är inte bara du som har det jobbigt är så många som har det så här...Jo jag vet, men det är inget som hjälper mig....Jag vill gå vakt utbildningen som börja nu, men fick inte det för att jag har varit arbetslös för länge, men va fan är det? man tycker ju att det borde va ett intresse för AF att få ut en på ett jobb och inte praktik, men nä då...Och mer skrämande är det att höra att folk inte få va dåliga i dag, fast dom har svart på vit från läkaren att dom inte ska jobba...Och när det går så långt att folk mår så dåligt så dom tar livet av sig tack vare det här, så måste man börja vakna till, det är skrämande hur fan det har blivit...Jag tycker synd om dom som ska ut i arbetslivet sen...Jag säger bara en sak till alla yngre, ta vara på skol tiden, för sen får kommer ni känner er som en fånge som är på permis, man ska lämna av och gör ni inte som dom säger blir ni utkastad och blir utan ersätning....

GodNatt

wolf

 
 
Ingen bild

Broder Leif

27 januari 2010 22:25

Bra skrivet och helt rätt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Eriksson - 5 september 2010 22:56

ETT ÅR TILL Då har man varit i livet ett år till, i dag hade jag min födelse dag:) och den har varit bra...Först vill jag tacka alla som skickat grattis, ni är underbara vänner...Och sen vill jag tacka mina vänner som har varit här och gratta mig o...

Av David Eriksson - 31 augusti 2010 20:21

KOCK Jag måste säga att det är roligt att kliva upp och cykla i väg på jobbet, för nu på slutet har det varit så mycket folk in på lunch och det är någon ny varje dag:) så jag hoppas det kan på en anställning av det här den här gången.... Ja nu ka...

Av David Eriksson - 26 augusti 2010 18:54

SOMMAR Nu är sommaren slut och våra barn har börjat skolan igen, min pojk sa dan innan att det skulle bli så tråkigt att börja skolan igen, men jag tro att det va roligt...För nu ser man han inte på dagarna, för att han ska va med kompisar varje d...

Av David Eriksson - 22 augusti 2010 21:28

HALLÅ IGEN Hej på er alla, nu var det länge sen jag va här och skrev...Har hänt mycket i mitt liv och det är bara till det bätre:) Känner mig otroligt glad och man har fåt en nyt liv...Jag gjorde en mag op och allt har gåt otroligt bra, har nu g...

Av David Eriksson - 19 juni 2010 12:40

SOMMAR Nu är det sommar lov för många, men kan vi säga sommar...Jag tycker sommrarna blir sämre för varje år, dom är inte som när man va liten själv....Men det är mycket som har ändras sen des....Man hade alltid något att göra och man va nästan ald...

Presentation

Omröstning

Är ni er själva när ni är ute på kontaktsidor?
 JA
 NEJ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards